specialist principal, Secţia contabilitatea bugetară,
pe perioadă determinată
Scopul general al funcţiei: evidenţa contabilă a executării bugetului institutiilor publice;
Sarcinile de bază:
– Recepţionarea rapoartelor financiare de la instituţiile bugetare din subordinea autorităţii administraţiei publice locale de nivelul al doilea şi de la autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi, precum şi analiza, generalizarea, consolidarea şi prezentarea acestora în modul şi termenele stabilite de către Ministerul Finanţelor.
– Monitorizarea utilizării conform destinaţiei a mijloacelor bugetare, în special a resurselor financiare alocate pentru anumite scopuri specifice ale bugetelor locale şi, în caz de necesitate, înaintarea propunerilor de rigoare.
– Acordarea ajutorului consultativ și metodologic contabililor-șefi privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.
– Recepţionarea, analiza şi generalizarea materialelor prezentate de către autorităţile publice locale la toate etapele procesului bugetar (executarea şi raportarea bugetului), precum şi a altei informaţii, cu prezentarea acestora Ministerului Finanţelor conform cerinţelor stabilite.
– Verificarea corectitudinii întocmirii listelor de tarifare ale pedagogilor, a statelor de personal ale instituţiilor bugetare, precum și a altor materiale adiționale la buget.
– Efectuarea controalelor tematice privind ținerea evidenței contabile în instituțiile finanțate de la bugetele locale.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază –
- Deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- Posedarea limbii de stat;
- Neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vîrstă;
- Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvărşite cu intenţie;
- Neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.
Cerinţele speciale
Studii – studii superioare de licenţă sau echivalente de contabilitate;
Cunoştinţe. – cunoaşterea legislaţiei în domeniul finanţelor publice, contabil, managmentul finanţelor publice şi de utilizare a calculatorului.
Abilităţi – să utilizeze mijloacele tehnice de birou, să coordoneze şi să organizeze lucrul în echipă, să poată aplana situaţiile de conflict prin comunicare eficientă verbală, să negocieze, să poată efectua instruirea şi controlul lucrului încredinţat.
Atitudini/Comportamentele – responsabilitate, respect faţă de oameni, obiectivitate, loialitate, receptivitate la idei noi, tendenţă către dezvoltare profesională continuă, etc.
Experienţa profesională – vechimea minimă în muncă 1 ani.
Persoanele interesate pot depune personal/prin postă/prin e-mail Dosarul de concurs
- formularul de participare 1;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- documente ce atestă experienţa profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfăşurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- certificatul medical;
- cazierul judiciar 3 ;
1 Formularul de participare poate fi găsit pe pagina web,www.causeni.md, sau solicitat la sediul autorităţii publice.
2 Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În instanţa în care dosarul de concurs se depune prin posţa sau e-mail, această prevederile se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs. La concurs sunt admişi numai candidaţii ale căror dosare de concurs sunt complete.
3 Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul de concurs – 20 octombrie 2024
Telefon – 2-22-93, e-mail, dgf_cs@mail.ru
adresa poştală – or.Căuşeni str.M.Eminescu 31, persoana de contact – Veaceslav Tulei, bir.304.
Bibliografia:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Acte normative în domeniul serviciul public;
- Acte normative în domeniul administraţiei publice locale;
- Acte normative în domeniul de specialitate
Bibliografia
- Constituţia Republicii Moldova
- Acte normative în domeniul serviciul public
- Legea nr.158-XVI din 4 iunie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
- Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale
- Legea nr.82 din 25.05.2017 integrității
- Legea nr.116 din 19 iulie 2018 Codul administrativ
- Legea privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, nr. 270 din 23.11.2018.
- Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, nr. 1231 din 12.12.2018
- Acte normative în domeniul adminstraţiei publice locale
- Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală
- Legea nr. 438 din 28 decembrie 2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova
- Legea nr.435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă
- Legea nr.764 din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova
- Legea cu privire la proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale, nr. 523-XIV din 16.07.99
- H O T Ă R Î R E pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul
de transmitere a bunurilor proprietate public, nr. 901 din 31.12.2015
- Acte normative în domeniul de specialitate 1
– Legea contabilităţii nr. 113-XVI din 27.04.2007;
- Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale
– Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr. 181 din 25.07.2014.
– Legii nr.289-XV din 22 iulie 2004 privind indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de
muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale.
- Ordinul MF nr.216 din 28 decembrie 2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar şi a Normelor metodologice privind evidenţa contabilă şi raportarea financiară în sistemul bugetar, cu modificările și completările ulterioare.
- Ordinul cu privire la modul de determinare şi raportare a creanţelor cu termen expirat şi a datoriilor cu termen de achitare expirat (arierate) nr. 121 din 14.09.2016, cu modificările și completările ulterioare.
- Ordin Ministerul Finanţelor privind Clasificaţia bugetară nr. 208 din 24.12.2015.