Consiliul Raional Raionul Căușeni

Ședința Consiliului tripartit pe lîngă Direcția Ocuparea Forței de Muncă Căușeni

Pe data de 30.04.2025, la Consiliul Raional Căușeni a avut loc ședința Consiliului tripartit pe lângă Direcția Ocuparea Forței de Muncă Căușeni.Scopul întrunirii este realizarea dialogului social în procesul de elaborare și implimentare a politicii de ocupare a forței de muncă și asigurării de șomaj.

În Raportul de dare de seamă, D-na Liubovi Caldarova, șefa Direcției Ocuparea Forței de Muncă Căușeni, a informat auditoriul despre serviciile și măsurile de ocupare a forței de muncă implimentate în I trimestru al anului 2025: au fost deserviți 910 beneficiari sau cu 236 persoane mai mult decît în aceeaș perioadă a anului 2024. Au fost înregistrate 654 locuri de muncă vacante, dintre care 66,7% au fost ocupate. Au beneficiat de servicii de intermediere 519 persoane sau cu 300 persoane mai mult decât în anul precedent. 97% din persoanele înregistrate, au primit informații despre piața muncii. Au primit consultații de ghidare în carieră 354 persoane. Au fost angajate în câmpul muncii 128 persoane.

Măsurile active de ocupare a forței de muncă se adresează șomerilor și angajatorilor și sînt acordate pentru a preveni șomajul, creșterea șanselor de ocupare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, stimularea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a șomerilor, precum și în scopul realizării strategiilor și politicilor elaborate în vederea protecției persoanelor în risc de șomaj, asigurării unui nivel ridicat al ocupării forței de muncă la cerințele pieței muncii.

Pe parcursul întrunirii au luat cuvânt D-l Valeriu Musteață, președintele Consiliului tripartit, Petru Bîzgu membru al Consiliului tripartit, Liuba Osipoav, Liliana Ciobanu ș.a., care au apreciat activitatea Direcției OFM Căușeni receptivă la necesitățile pieței muncii.Și-au propus aportul în organizarea măsurilor de corelare între cerere și oferta de muncă.S-a luat decizia de a organiza Târgul locurilor de muncă pe data de 22 mai 2025.

Sari la conținut